Essence trainingen
Done in: 2019-2020 / Customer: Essence Trainingen, Exciting Life, ExtraMile Academy / Task: Web Design & Development, Community Management, Social Media Strategy, Content Creation, Copywriting [ENG/NL], Marketing Communicatie on- & offline, Logo / For: Facebook, Instagram, Websites / Using: WordPress, Canva, Later
De vraag
Een community van ruim 7.000 volgers klinkt veelbelovend, het ging ook nog best goed zonder strategisch plan! Zet je dit echter af tegen het aantal mensen dat trainingen heeft gedaan (35.000 in de afgelopen 20 jaar), dan moest er toch wat gaan gebeuren. Dat kún je niet meer aan het toeval overlaten.
Community vraagt management
Daar komt bij dat de doelgroep erg versnipperd was – en dan hebben we de besloten Facebook-groepen nog niet meegerekend;
Essence trainingen
// FACEBOOK, INSTAGRAM, WEBSITE
Exciting Life & Exciting Business
// FACEBOOK, INSTAGRAM, EXCITINGLIFE, EXCITINGBUSINESS
Extramile Academy
Met elkaar kwamen we tot de conclusie dat er veel moest gebeuren. Daarom hebben we een duidelijke route uitgestippeld.
De oplossing
Essence als salesorganisatie zal pro-actief het gesprek moeten aangaan om leads te converteren. Dit kan effectief door het afstemmen van alle on- en offline marketing activiteiten, en het uitwerken van de Customer Journey.
Integrated Marketing Efforts
Dit afstemmen heet het Integreren van Marketing Efforts [IME]. Een proces van weken, waarin ik aan de slag ging met:
- Customer Insight – persona’s identificeren om gedrag/voorkeuren te leren begrijpen
- Customer Interaction – consistent community management door conversatie
- Improvement – door continue meting marketinginspanningen versus engagement
Persoonlijk had ik twee doelen: een strategisch langetermijnplan ontwikkelen met focus op (organische) groei. Maar allereerst wilde ik de (online) “etalage” optimaliseren, met goede content en focus op engagement. Hetgeen door Oxford Dictionary wordt gedefinieerd als:
‘Het aangaan van een betekenisvolle verbintenis met iemand.’
[BRON: BLOG]